Missatge d'avís

The service having id "_mobile_whatsapp" is missing, reactivate its module or save again the list of services.

Combinar la lectura i la programació, proposta guanyadora de la segona edició dels premis Bitbot

Publicat el 25/02/2019
icona de so
Escolta l'article
veu dona | Inici
Lucía Frechiné rebent el primer premi Bitbot pel treball 'Joc, Lectura i... Scratch'
Lucía Frechiné va rebre el primer premi Bitbot pel treball 'Joc, Lectura i... Scratch', per Direcció General de Societat Digital. Llicència: Tots els drets reservats

El passat 20 de febrer es va celebrar l'acte de lliurament dels Premis Bitbot. S'hi van premiar els millors treballs presentats per alumnes de la formació de monitors/ores en programació i robòtica educatives, que s'organitza en el marc del programa. Hi va resultar guanyador un projecte que combina un club de lectura amb la realització de petites activitats de programació relacionades amb el contingut dels llibres.

L'acte va estar presidit per la directora general de Societat Digital, Joana Barbany, que va presentar els cinc eixos en l'àmbit de les polítiques digitals del Pla de Govern:

  • Una ciutadania digital apoderada, capacitada i protegida
  • Un territori cohesionat amb infraestructures digitals i ciutats intel·ligents
  • Un govern i una administració del segle XXI: oberta, digital i eficient
  • Un país cibersegur, que protegeix la ciutadania, les empreses i les institucions
  • La innovació digital com a motor d’una nova economia

Va fer èmfasi en els àmbits que corresponen a la Direcció General de Societat Digital i, en concret, a tots aquells que s'enfoquen a l'apoderament de la ciutadania i al foment de les vocacions en tecnologia, especialment entre les noies i les dones.

Tot seguit, en Francesc Rambla, tècnic de la Direcció General de Societat Digital, va fer una breu exposició dels objectius i de les línies del programa Bitbot, així com, un balanç del que ha donat el 2018.

També va presentar-hi les propostes d'accions per al 2019, entre les quals es troba la convocatòria d'un programa d'ajuts per facilitar als equips catalans la participació en competicions de programació i robòtica d'àmbit internacional. També està previst crear una borsa de treball amb ofertes de feina per a monitors/ores de programació i robòtica.

Durant aquest any, es faran quatre edicions de la formació per a monitors/ores, que estan programades per als mesos d'abril (presencial), maig (semipresencial), octubre (presencial) i novembre (semipresencial). Els i les alumnes podran optar a guanyar la tercera edició dels Bitbot.

Totes les persones que han finalitzat la formació van rebre els certificats d'aprofitament i, tot seguit, es va procedir al lliurament del premis.

Hi va haver dos tercers premis, que va lliurar el Toni Ferraté, CTO de l'empresa Ro-botica. Van ser per al Carles Mesa del Col·legi Sant Pere Claver de Barcelona amb el projecte 'Tothom pot fer música', una proposta per adaptar l'ukulele per a un alumne amb necessitats educatives especials, i per a la Judit Martínez amb 'L'ensucròmetre', un projecte pedagògic per prendre consciència i promoure un consum moderat de sucre.

El segon premi el va lliurar el José García, coordinador de l'àrea de formació del Citilab. El treball guanyador va ser 'EsTIC fent robòtica a l'hospital', un projecte per treballar la programació i la robòtica en una aula hospitalària.

Finalment, la directora general de Societat Digital, Joana Barbany, va lliurar el primer premi a la Lucía Frechiné pel treball 'Joc, Lectura i... Scratch', que combina un club de lectura amb la realització de petites activitats de programació relacionades amb el contingut dels llibres. Aquets projecte va ser triat com el millor entre els 25 presentats a la convocatòria.

Bitbot.cat és un projecte de la Generalitat de Catalunya que promou activitats extraescolars de programació i robòtica a les escoles de Catalunya. L’objectiu és impulsar la millora de la competència digital dels joves i promoure el creixement de les vocacions tecnològiques, davant les dificultats del mercat laboral de cobrir la demanda de professionals relacionats amb les TIC. El projecte s'articula en tres eixos de treball: el catàleg amb l'oferta educativa disponible, la difusió i la formació de monitors en robòtica educativa.

Afegeix un nou comentari

Plain text

  • No es permet l'ús d'etiquetes HTML.
  • Les adreces de pàgines web i de correu electrònic es tornen automàticament en enllaços.
  • Les línies i paràgrafs es trenquen automàticament.
CAPTCHA
Aquesta pregunta es fa per prevenir els enviaments automàtics de correu brossa.