Com gestionen la comunicació i la captació de fons les ONG d'arreu del món?

Publicat el 02/02/2017
icona de so
Escolta l'article
veu dona | home
Infografia amb algunes de les dades de l'Informe Global sobre Tecnologia en línia de les ONG 2017
Infografia amb algunes de les dades de l'Informe Global sobre Tecnologia en línia de les ONG 2017, per Nonprofit Tech for Good. 2017. Llicència: Tots els drets reservats

L'Informe Global sobre Tecnologia en línia de les ONG intenta cada any donar resposta a aquesta pregunta. Acaba de sortir l'edició 2017, basada en dades de gairebé 5.000 entitats d'arreu del món. Es tracta de l'únic projecte d'investigació anual que es dedica a estudiar l'ús de les noves tecnologies per part del tercer sector.

El portal Nonprofit for Tech Good és l'encarregat d'elaborar l'informe, que pretén obtenir una millor comprensió de com organitzacions no governamentals (ONG) de tot el món utilitzen la tecnologia per comunicar-se amb els seus col·laboradors/ores i donants.

Recull dades d'entitats d'arreu del món referents a: pàgines web, comunicacions via correu electrònic, eines de captació de fons i xarxes socials. Ho fa a través d'una enquesta, que és disponible a la xarxa durant uns mesos perquè les organitzacions interessades el puguin respondre.

Algunes dades que ofereix l'Informe Global sobre Tecnologia en línia de les ONG 2017 són:

  • Pàgines web i blogs:
    • El 92% de les entitats a nivell global tenen una pàgina web.
    • El 38% publica contingut habitualment en un blog.
  • Xarxes socials:
    • El 92% de les organitzacions tenen una pàgina de Facebook.
    • El 72% té un perfil de Twitter.
    • El 39% té un perfil d'Instagram.
  • Efectivitat de les xarxes socials:
    • El 95% consideren que les xarxes socials són efectives a nivell de reconeixement d'entitat.
    • El 80% reconeixen que les xarxes socials són efectives per cercar voluntariat.
    • El 78% consideren que les xarxes socials són efectives per promocionar esdeveniments.
    • El 88% consideren que les xarxes socials són efectives per generar un canvi social.
  • Donacions en línia:
    • El 67% de les entitats accepten donacions en línia. 
    • El 71% reconeixen que les xarxes socials són efectives per recaptar donacions.

Per elaborar l'informe de 2017 han respost una enquesta 4.908 entitats d'Àfrica, Àsia, Oceània, Europa i Amèrica. Les enquestes es van fer entre l'1 d'agost i el 31 d'octubre del 2016 i com a llengües vehiculars es van utilitzar l'anglès, el francès i el castellà. De fet, l'informe és disponible també en aquests tres idiomes. La idea és ampliar al portuguès a l'edició 2018.

Afegeix un nou comentari

Plain text

  • No es permet l'ús d'etiquetes HTML.
  • Les adreces de pàgines web i de correu electrònic es tornen automàticament en enllaços.
  • Les línies i paràgrafs es trenquen automàticament.
CAPTCHA
Aquesta pregunta es fa per prevenir els enviaments automàtics de correu brossa.