Missatge d'avís

The service having id "_mobile_whatsapp" is missing, reactivate its module or save again the list of services.

5 eines per aprendre a programar

Publicat el 06/05/2019
icona de so
Escolta l'article
veu dona | Inici
Imatge infants jugant amb un ordinador
Imatge infants jugant amb un ordinador, per Pixabay. 2015. Llicència: BY-SA

Us heu plantejat mai incloure dins les vostres activitats i tallers eines de programació per a infants i joves? Sabeu els beneficis que aporta?

Les eines i els softwares han avançat molt ens els últims anys i les metodologies s’han adaptat als diferents models d’ensenyament.

Quins programes i plataformes utilitzar? Com podeu fer-les servir? Avui us donem 5 eines per començar a formar-los de manera gratuïta sobre conceptes bàsics dels diferents llenguatges de programació amb les que poden aprendre jugant.

1. Code.org (a partir de 4 anys)

Code.org és una organització sense ànim de lucre que compta amb una plataforma web per a docents que té com objectiu incentivar a infants i joves a aprendre a programar a través de diferents cursos i activitats en línia. Hi ha diferents nivells disponibles i es pot trobar en molts idiomes.

2. Run Marco (a partir de 6 anys)

Run Marco és un joc interactiu per introduir a nens i nenes petites en el món de la programació i el pensament computacional. Es tracta d’un joc on poden triar idioma i el seu protagonista, Sofia o Marco, que ajudaran als infants a superar diferents reptes i obstacles i hauran de veure quines opcions són vàlides per aconseguir el seu objectiu.

3. Codecombat (a partir de 10 anys)

Codecombat és un joc de rol en línia per aprendre a programar utilitzant eines visuals que simulen un cap de batalla vinculant educació i diversió per fer la programació fàcil i entretinguda. Compta amb 10 nivells bàsics on els jugadors/es aprendran quatre llenguatges: JavaScript, CoffeScript, Lua i Python i està disponible en diversos idiomes.

4. Coding is fun! (a partir de 6 anys)

Coding is fun! és un videojoc en línia que permet aprendre els principis bàsics de programació resolent enigmes amb lògica. Està pensat per a infants de 6 a 12 anys, però és per a tots els públics. Només està disponible en anglès.

5. Lightbot (a partir de 5 anys)

Lightbot és un videojoc educatiu que utilitza la lògica matemàtica amb l’objectiu de guiar a un robot a superar diferents reptes a través d’ordres simples que els jugadors/es hauran de crear. A més, compta amb la possibilitat de jugar en línia amb altres jugadors/es i compartir els èxits que es vagin aconseguint.

I per suposat sempre podeu utilitzar Scratch, l'entorn d'aprenentatge i de programació visual per blocs per excel·lència, amb tota una gran comunitat al darrera i multitud de recursos a l'abast!

Afegeix un nou comentari

Plain text

  • No es permet l'ús d'etiquetes HTML.
  • Les adreces de pàgines web i de correu electrònic es tornen automàticament en enllaços.
  • Les línies i paràgrafs es trenquen automàticament.
CAPTCHA
Aquesta pregunta es fa per prevenir els enviaments automàtics de correu brossa.